قدم به قدم با رخ نگار تا زیبایی بیشتر.. Rokhnegar Hair Beauty 
قدم به قدم با رخ نگار تا زیبایی بیشتر.. Rokhnegar Hair Beauty 

چطور دوش آبگرم آرامش بخش داشته باشیم؟

warm-bath

چطور یک دوش آب گرم لذت بخش را در خانه داشته باشیم؟

 

دوش آب گرم

خودتان را با یک دوش آب گرم معجزه بخش و آب درمانی لذت بخش با نشاط و سرحال سازید. شما لایق بهترینهایید. مراقبت از خود برای خوب بودن حس و حالتان واقعا ضروری است. اغلب ما وقت خود را صرف مراقبت از هر چیز دیگری می کنیم : مراقبت از کار، مراقبت از خانواده، مراقبت از امور خانه، زندگی و دوستان.. اما خودتان چه؟

ما  مراقبت از خودمان را فراموش می کنیم!

آخرین باری که فارغ از عناوین و مشغله ها، یک روز را دخترانه یا پسرانه با تمام دلخوشی های آن گذرانده اید را به خاطر می آورید؟ شما واقعا می توانید این زمان را  بدون احساس گناه یا حس دلهره و استرس صرف کنید. فقط با چند اصلاح کوچک در زندگیتان و البته بدون نیاز به یک تغییر عجیب و غریب! مانند لذت بردن از یک دوش آب گرم در حمام و افزودن حس آرامش و اعتماد به نفستان تنها با اختصاص دقایقی از روز فقط به خودتان.

 

دوش آب گرم

محیط پیرامون خود را آرام و آماده کنید.

آرامش جهان پیرامون شما از آرامش دنیای درون شما آغاز می شود، برای اینکه دنیای آرامی در اطراف خود داشته باشید ، ذهن خود را آماده و آرام سازید. وقت خود را برای ایجاد منطقه آرام، آرام و راحت بگذارید. برای ایجاد آرامش بیشتر ذهنی ، بهتر است ذهن خود را برای چندین ساعت، درگیرپروژه های کاری، نظافت منزل و موارد از قلم افتاده ی آخرین خرید منزلتان ننمایید، سعی کنید اطرافتان تا آنجا که ممکن است خلوت و بدون وسایل اضافی باشد.

دوش آب گرم

مهیا کردن حمام داغ:

چند دقیقه قبل از دوش گرفتن و ریلکسیشن حمام خود را تمیز کنید. حوله صورت و بدن خود را کنار بگذارید، لیف و کیسه و شامپوهای مو و بدن را در جای خود قرار دهید و سعی کنید تا جائیکه ممکن است حمام را از هر گونه وسیله اضافی خالی سازید.

ادامه مطلب
راز کشیده جلوه دادن چشمها !!

حذف حواس پرتی ها:

این زمان مناسب برای خاموش کردن تمامی وسایل ارتباطی شما مانند موبایل، مودم، لپ تاب و غیره است. اجازه دهید وقت شما فقط برای خود شما باشد. درست است که دوستان و خانواده نزدیکترین و صمیمی ترین لحظات زندگی شما را تشکیل داده اند ولی اجازه دهید خانواده یا هم اتاقی های شما  و از همه مهم تر خودتان متوجه این نکته شوید که حتی زمانیکه فقط 20 دقیقه طول می کشد زمانی برای خودتان (و نه هیچ کس دیگر است). اجازه ندهید که برنامه های روزانه و مشغله های روزمره شما را را فریب دهد و این طور تصور کنید که وقتی برای انجام مراقبت از خود ندارید. این نکته ی طلایی را همواره به یاد داشته باشید که اگر خود شما در وحله ی اول مراقب خود نباشد ، چه کسی خواهد بود؟

اگر خودتان را دوست نداشته باشید چه انتظاری از دیگران خواهید داشت؟!

 

دوش آب گرم

تنظیم شرایط جوی حمام

نور مناسبی را در حمام ایجاد نمایید، نورهای زرد رنگ و لامپ های پرمصرف از آرامش شما در حمام می کاهند. اگر یک موزیک لایت و آرامش بخش و مخصوص ریلکسیشن را در حین دوش گرفتن پخش نمایید، آرامش شما چند برابر خواهد شد.

هوای حمام را با باز کردن یک پنجره برای مدتی کوتاه تصفیه نمایید. با مخلوط کردن چند قطره روغن اسانس به آب و اسپری هوا را تازه کنید. گل های تازه یا گیاهان تازه عطردار و ترجیحا دارویی همچون بابونه و رزماری را دم نمایید. لذت شما از این دوش آب گرم چند برابر خواهد شد.

صورت خود را پاک کنید

پاک کردن صورت به شما کمک می کند که آلودگی های محیط را از صورت خودتان بزدایید و  منافذ صورت برای جذب رطوبت  باز شود. می توانید زیر دوش آب گرم از اسکراب سنتی مانند سفید آب استفاده کنید. سفید آب را پودر کرده و درون کاسه ای بریزید و چند قطره آب بابونه را به آن اضافه کرده و به آرامی در حمام به صورت خود بمالید و حدود یک ربع اجازه دهید ماسک روی صورتتان بماند و گهگاهی صورت خود را به آرامی ماساژ دهید و در نهایت صورت خود را با آب گرم بشویید. سپس با صابون مخصوص پوست صورتتان کاملا پوست صورت را بشویید و بعد از حمام حتما از نرم کننده و مرطوب کننده ی صورت استفاده کنید با این کار پوست شما از همیشه سفید تر و حتی از پوست بچه ها نیز لطیف تر می گردد.

ادامه مطلب
رنگ مو شکلاتی جدید با ۸۰ مدل لاکچری بدون دکلره زیبا

 

 

دوش آب گرم

 

بدن خود را پاک کنید

می توانید دوباره از اسکراب سنتی استفاده کنید، زیر دوش آب گرم, سفید آب را به کیسه بمالید و ترجیحا مقداری آب بابونه نیز به آن اضافه کنید و سپس تمای نقاط بدن را به آرامی کیسه بکشید. با این کار تمامی منافذ بسته بدن شما باز، پوست بدنتان سفید و سلولهای مرده و جوش های سر سیاه حذف می گردند و سپس یک صابون مناسب پوست بدنتان را به لیف زده و بدن خود را کاملا بشویید.

دوش آب گرم

 

موهای خود را پاک کنید

بهترین محصولات برای نوع مو را انتخاب کنید. در ابتدا با توجه به طبیعت موی خودتان شامپوی مخصوص خودتان را به موهایتان زده و به طور کامل موهایتان را شسته و با آب گرم آبکشی نمایید . در آخرین مرحله از حمام مخصوص از نوع دوش آب گرم،  یعنی یک ربع قبل از ترک حمام، ماسک موی داخل حمام مناسب با موی خود را به اندازه ی کافی از یک سانتی متری ریشه مو تا انتهای مو آغشته نمایید . دقت داشته باشید که هرگز ماسک مو را به ریشه مو نزنید چرا که  به دلیل چرب شدن سر سبب ریزش مو می گردد. سپس حدود یک ربع موهای خود را ماساژ داده و در نهایت یک آبکشی ساده کرده و از حمام خارج شوید. ا(چنانچه ماسک موی داخل حمام را دوست ندارید، ماسک موی خارج حمام را در حالیکه موهایتان خیس است از یک سانتی متری ریشه مو تا انتهای مو به گیسوان خود بزنید)  پس از آنکه از حمام خارج شدید مقداری سرم دوفاز که هم احیاگر و تقویت کننده مو و هم محافظ مو دربرابر حرارت است به موهایتان اسپری نمایید و سپس با سشوار موهایتان رتا خشک کنید ، می توانید از سشوار مخصوص براشینگ برای حالت دادن کامل مو و حذف وزی مو استفاده کنید و حتما بعد از حالت دادن و شانه زدن نهایی مو مقداری روغن هفت گیاه آرگان را به وسط و انتهای مو بزنید تا هم حالت موهای شما تا چندین روز بدون احتیاج به سشوار مجدد حفظ شود و هم تمام چربی و مواد تقویتی از دست رفته ی مویتان دوباره برگردد. این فرمول را حتما امتحان کنید بی نظیر است.

ادامه مطلب
آموزش کراتینه مو آسان با آموزش تصویری حرفه ای قدم به قدم

 

دوش آب گرم

رخ نگار همراه همیشگی شما در حفظ زیبایی و آرامش

مراقب خودتون باشید و منتظر مقاله های آرایش موی رخ نگار باشید

امتیاز شما به این مطلب چند است؟

خلاصه

خودتان را با یک دوش آب گرم معجزه بخش و آب درمانی لذت بخش با نشاط و سرحال سازید. شما لایق بهترینهایید.

به طور کلی
4.8
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
5 (1 رای)

4 فکر در مورد “ چطور دوش آبگرم آرامش بخش داشته باشیم؟

  1. فاطمه گفت:

    عالی بود ممنون از شما💞

    1. Rokhnegar گفت:

      سلام
      ممنون از حسن نظر شما مخاطب گرامی رخ نگار

  2. یه دخترک بیچاره گفت:

    عالی ممنون

    1. Rokhnegar گفت:

      ممنون از شما مخاطب گرامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه
توییتر پین‌ترست واتس‌اپ واتس‌اپ تلگرام
فروشگاه
وبلاگ
حساب کاربری من